W dniach 15 maja 2023 r. – 24.05.2023 r. uczniowie klasy 1a, 1c oraz 2c oraz w dniach 24.05.2023 r. – 02.06.2023 r. uczniowie klasy 3 a, 3 b i 3c  wyjechali na Zieloną Szkołę do Ustki. Udział w takim pobycie był dla dzieci ogromnym przeżyciem i doświadczeniem w okresie nauki. Codzienność szkolną zastąpiliśmy atrakcyjną i pouczającą przygodą z naturą. Nowe otoczenie, nowe sytuacje, rozstanie z rodzicami pozwoliły pobudzić wyobraźnię dzieci i były okazją do doskonalenia samodzielności. Obcowanie z koleżankami i kolegami wzmocniło wzajemne więzi.
Dziesięciodniowy pobyt stworzył idealne warunki do przeprowadzenia zajęć edukacyjnych i przyrodniczych. Rozległe plaże, czysta woda, malowniczy klifowy brzeg, pasma nadmorskich wydm i bogata szata roślinna to tematy idealne dla warsztatów ekologicznych..
Swój pobyt rozpoczęliśmy od przechadzki z przewodnikiem przygotowanej specjalnie dla dzieci. W trakcie zwiedzania, dzieci poznały najważniejsze legendy i ciekawe historie związane z Ustką.
Dla uczniów klas pierwszych i drugiej atrakcją była wspaniała lekcja w gospodarstwie agroturystycznym „Wędrowna Barć” w Krzemienicy. Odbyła się pogadanka o pszczołach i pracy w pasiece. Dzieci poznały produkty pszczele pozyskiwane w pasiece oraz ich walory zdrowotne. Rozmawialiśmy o konieczności ochrony środowiska. Odbył się pokaz i demonstracja sprzętu wykorzystywanego przez pszczelarza. Obserwowaliśmy rodzinę pszczelą w szklanym ulu obserwacyjnym, spróbowaliśmy także miodu gryczano – lipowego oraz rzepakowego.
Wyjazd do Doliny Charlotty na pewno zapadnie dzieciom na długo w pamięci. Odwiedziliśmy ZOO, wodne ZOO Safari oraz odbyliśmy podróż do magicznego świata Krainy Bajek. Napotkaliśmy przedstawicieli licznych gatunków królestwa zwierząt oraz bohaterów uwielbianych bajek, których rzeźbione postaci i ich fantastyczne domki umiejscowione zostały w niezwykłej scenerii. Nieopodal ZOO znajduje się FOKARIUM – królestwo foki szarej, gdzie uczestniczyliśmy w pokazie karmienia fok połączonym z treningiem medycznym. Foki zaprezentowały swój spryt w łapaniu rybek, przedstawiły swoje umiejętności m.in. podając łapkę trenerom, łapiąc piłkę, klepiąc się po brzuszku, czy pięknie wyskakując z wody.
Podróżując ciuchcią wybraliśmy się do Orzechowa. Ścieżka dydaktyczna “Orzechowska wydma” prowadzi przez najbardziej charakterystyczne elementy nadmorskiego krajobrazu. Odbyła się bardzo ciekawa lekcja, bowiem co kawałek mijaliśmy tablice informacyjne, które przewodnik szczegółowo omawiał, m.in.: roślinność wydm, procesy kształtujące wydmy, odnowienie naturalnej sosny. Podeszliśmy również na plażę, która jest wyjątkowo urokliwa. Wrażenie robi wybrzeże klifowe. Wydmy wznoszące się nad plażą są porośnięte lasami (sosnowymi, bukowymi, mieszanymi).

Klasy trzecie wybrały się na całodniową wycieczkę do Słowińskiego Parku Narodowego. Uczniowie odwiedzili niewielką osadę Czołpino, która znana jest ze wzniesionej na wzgórzu latarni morskiej oraz z drugiej najważniejszej z udostępnionych turystom wydm: Czołpińskiej, która przypomina pofałdowane piaskowe wzgórza. Przejście całej trasy nie zmęczyło nas zbytnio, a widoki były warte wysiłku. Na wysokiej na blisko 50 metrów wydmie stoi historyczna latarnia morska, z której to podziwialiśmy przyjemny widok na okolicę. Tego dnia pokonaliśmy pieszo ok. 8 kilometrów.
Uczniowie odwiedzili też Swołowo, miejscowość, w której znajduje się Muzeum Kultury Ludowej Pomorza. W miejscowości tej  zapoznaliśmy się z historią Pomorza Środkowego oraz życiem dawnych ziemian. Uczniowie mieli okazję samodzielne przygotować  zupę, którą wszyscy chętnie zajadali. Oprócz tego obserwowali  zwierzęta gospodarskie, wybierali jajka z kurnika, czyścili konia, obserwowali kaczki i gęsi, by na koniec  skorzystać ze starodawnych  zabawek na etnoplacu zabaw. Wyjazd dostarczył uczniom wielu wrażeń i nowych doświadczeń.
Dzieci uwielbiały spędzać czas na plaży budując tamy, zamki, figury piaskowe. Brodziły w wodzie hartując swój organizm. Nie mogliśmy oczywiście zapomnieć o zakupie pamiątek dla najbliższych. Ponadto uczestniczyliśmy w niedzielnej mszy świętej.

R. Strong J. Obrębska, M.  Bajer, J. Sobczyk, G. Drankiewicz