Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Ich wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone   w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

W ramach programu  Laboratoria Przyszłości Szkoła Podstawowa Nr 14 Im Henryka  III Głogowskiego zakupiła na łączną kwotę 177 300,00 zł  min. :

Czek – Laboratoria Przyszłości (.pdf; 253KB)

  • statywy,
  • gimbale,
  • kamerę cyfrową,
  • aparat fotograficzny,
  • drukarka 3D,
  • laptop multimedialny,
  • szafka z pojemnikami na drukarkę,
  • 3D i filamenty,
  • stację lutowniczą z gorącym powietrzem,
  • mikrokontroler z czujnikami,
  • mikrokontroler  z czujnikami i akcesoriami,
  • oświetlenie do realizacji nagrań,
  • mikrofon nakamerowy – kardioidalny z odsłuchem,
  • mikroport bezprzewodowy,
  • szafę na narzędzia,
  • stoły warsztatowe z blatem pokrytym laminatem HPL,
  • krzesła  warsztatowe,
  • stół warsztatowy (stanowisko nauczyciela ),
  • laminatory,
  • mierniki uniwersalne,
  • wypalarki do drewna,
  • pistolety do kleju na gorąco ,
  • długopisy  3D,
  • Gogle Wirtualnej Rzeczywistości (VR) wraz  z akcesoriami i oprogramowaniem wspierającymi ich funkcjonowanie,
  • roboty edukacyjne,
  • klocki konstrukcyjne,
  • mikroskopy,
  • krosna,
  • hafciarki,
  • stolnice,
  • żelazko,
  • deskę do prasowania,
  • piekarniki elektryczne,
  • roboty wielofunkcyjne,
  • maszyny do szycia,
  • szydełka,
  • igły do haftu,
  • części zamienne oraz wyposażenie drobne i materiały eksploatacyjne do zakupionego sprzętu,
  • sprzęt do nagrywania, rejestrowania i obróbki obrazu i dźwięku ,
  • pomoce projektowe,
  • plansze dydaktyczne ,
  • apteczki.

Zakupiony sprzęt uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach  innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych,  kół przedmiotowych , kół zainteresowań oraz innych form rozwijania umiejętności.  To wszystko przyczyni się do podniesieniu jakości pracy szkoły .