Autyzm? O co chodzi? O autyzmie mówimy, gdy zdiagnozujemy całościowe zaburzenia rozwoju.

Obserwujemy wtedy nieprawidłowe funkcjonowanie w sferze:
– EMOCJONALNEJ – nazywanie, rozumienie , przezywanie emocji.
– POZNAWCZEJ – dotyczy ona spostrzegania, koncentracji, uwagi, myślenia , pamięci.
– SPOŁECZNEJ – rozumienie, przestrzeganie zasad i norm społecznych, nawiązywanie, utrzymywanie relacji z dziećmi, dorosłymi.

Pierwsze symptomy pojawiają się w pierwszych 36 miesiącach życia dziecka. Poznaj je!

            Jeśli zauważyłeś u swojego dziecka niepokojące objawy, mogące świadczyć o tym, że jego rozwój nie przebiega prawidłowo to:

-Skontaktuj się z Waszym lekarzem rodzinnym lub pediatrą.
-Jeśli nadal czujesz się zaniepokojony możesz skonsultować się z psychologiem dziecięcym lub psychiatrą, nie potrzebujesz skierowania.
-Możesz też zgłosić się do poradni psychologiczno-pedagogicznej, opowiedzieć o tym co Cię niepokoi i umówić na przeprowadzenie diagnozy.

Materiał na temat autyzmu przygotowała Pani A. Pisowicz