W piątek 15 września 2023 r. w naszej szkole obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki. Choć często skupiamy się na kolorowych strojach w kropki, nie o strój tego dnia chodzi. To święto kreatywności, dzień, w którym skupiamy się na rozwoju swoich talentów, pasji. Tego dnia nauczyciele angażują dzieci w zajęcia, które pomagają im odkryć mocne strony i dają im odwagę, by powiedzieć o tym światu.
Nauczyciele w kl.1-3 wraz z uczniami wykonali szereg różnych zadań np. wyklejanie obrazków kropkami z plasteliny, wielobarwne kolorowanie kółek, projektowanie koszulek klasowych w kropki, zabawy ze słomkami i kółkami, liczenie kółek, rozwiązywanie haseł w kółkach, przyszywanie guzików itp.
Wszystkie klasy bardzo się napracowały, pięknie zadania wykonały i dyplomy oraz zakładki do książek z kropką otrzymały.
Poniżej historia Dnia Kropki oraz filmik do obejrzenia film o kropce:
Początek tej historii ma miejsce w 2003 roku, kiedy to do amerykańskich księgarni trafiła książka pt. „Kropka”. To historia dziewczynki o imieniu Vashti, która na lekcji plastyki dochodzi do wniosku, że niczego nie potrafi. Wszystkie dzieci stworzyły piękne prace, a ona jedna nie potrafiła wymyślić nic interesującego. Z pomocą przyszła nauczycielka, która zachęciła ją do działania: Postaw tu kropkę i zobaczymy, co się stanie.
I z tą jedną kropką wszystko się zmieniło. To początek drogi Vashti. Dzięki nauczycielce dziewczynka rozpoczęła piękną podróż w poszukiwaniu swoich talentów. Słowa nauczycielki pomogły dziewczynce przełamać się i postawić tę pierwszą kropkę.
Międzynarodowy Dzień Kropki to okazja do rozmowy o talentach i umiejętnościach. To czas, w którym możemy skupić się na małych i dużych umiejętnościach dzieci. Zwróćmy uwagę na to, że w każdym drzemie jakiś talent.
Szkoły są pełne nieśmiałych, niepewnych siebie i zagubionych dzieci. Często z ust młodych ludzi słyszymy: Jestem do niczego, nic nie potrafię, niczego nie umiem zrobić dobrze. Nie pozwólmy na to, by dzieci w to uwierzyły.
Niech Międzynarodowy Dzień Kropki będzie dniem zmiany. Dniem, w którym skupimy się na rzeczach, w których nasi uczniowie są dobrzy, a także na tym, by mogli odnaleźć rzeczy, które polubią, których wykonywanie będzie sprawiało im radość. Dziękuję wszystkim nauczycielom i uczniom za współpracę.
B. Chrzanowska